O nas
Eureka Centrum Diagnozy i Terapii Agnieszka Tchórz-Dytko
oraz
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna EUREKA
Nasze Centrum to miejsce, które oferuje kompleksową pomoc dzieciom, młodzieży oraz ich rodzinom. Zapewniamy wsparcie na każdym etapie rozwoju – od wczesnego dzieciństwa po wiek szkolny. Rodzice, którzy niepokoją się rozwojem swojego dziecka, mogą skonsultować się z naszym zespołem doświadczonych specjalistów, aby uzyskać rzetelną diagnozę i skuteczną pomoc.
Oferujemy wsparcie w zakresie:
Pomocy specjalistycznej:
-
psychologicznej
-
pedagogicznej
-
logopedycznej
-
neurologopedycznej
-
fizjoterapeutycznej
-
rehabilitacyjnej
-
w zakresie zaburzeń przetwarzania słuchu centralnego (CAPD)
Terapii specjalistycznych:
-
integracji sensorycznej (SI)
-
EEG Biofeedback (również dla dorosłych)
-
terapii słuchowej metodą Johansena (również dla dorosłych)
-
metody Tomatisa®
-
metody Warnkego
-
terapii grupowych – Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Dysponujemy specjalistycznymi salami do terapii integracji sensorycznej, w pełni dostosowanymi do potrzeb dzieci. Wszystkie zajęcia prowadzone są w komfortowych i bezpiecznych warunkach, sprzyjających rozwojowi i budowaniu relacji z terapeutą.
Kompleksowa diagnostyka
Punktem wyjścia do każdej formy pomocy jest pełna diagnoza funkcjonalna dziecka, która pozwala zaplanować indywidualną i skuteczną terapię. Współpracujemy z ALIMED w Mikołowie, dzięki czemu istnieje możliwość poszerzenia diagnostyki o konsultacje psychiatryczne i otolaryngologiczne.
Nasze Centrum specjalizuje się w pracy z dziećmi z:
-
zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD),
-
zaburzeniami przetwarzania sensorycznego,
-
zaburzeniami przetwarzania słuchowego,
-
zaburzeniami zachowania i emocji,
-
dysharmonią rozwojową, w tym niepełnosprawnością intelektualną,
-
niepełnosprawnością ruchową oraz sprzężoną.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna EUREKA
Nasza poradnia działa jako jednostka oświatowa wpisana do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych (RSPO 127955). Posiadamy pełne uprawnienia do wydawania opinii honorowanych przez placówki edukacyjne, instytucje państwowe oraz sądy.
W naszej Poradni można uzyskać opinie dotyczące m.in.:
-
objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu lub szkole,
-
możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej,
-
odroczenia obowiązku szkolnego,
-
dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia,
-
specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafii i dysortografii),
-
innych spraw wymagających opinii do celów edukacyjnych, wychowawczych lub instytucjonalnych (m.in. dla sądów, ośrodków pomocy społecznej).
Wystawiamy również:
-
opinie psychologiczne,
-
opinie psychologiczno-pedagogiczne,
-
kompleksowe opinie diagnostyczne na potrzeby szkół, rodziców i instytucji.
Skontaktuj się z nami
Umów się na wizytę: +48 692 108 666
Więcej informacji: www.centrum-eureka.pl
oraz zapoznania się z cennikiem Eureka CDiT - tutaj
Jestem absolwentką Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (obecnie Uniwersytet SWPS), gdzie ukończyłam pięcioletnie studia magisterskie na kierunku społeczna psychologia kliniczna. Dodatkowo zdobyłam wykształcenie w zakresie socjologii, kończąc trzyletnie studia licencjackie.
Od początku mojej ścieżki zawodowej fascynuję się psychologią kliniczną, psychoterapią oraz psychologią rozwojową. Już w trakcie studiów rozpoczęłam pracę jako terapeuta, wspierając rozwój dzieci z zaburzoną integracją sensoryczną. Doświadczenie to stało się podstawą do dalszego pogłębiania wiedzy w zakresie diagnostyki i terapii dzieci.
Doświadczenie zawodowe i kwalifikacje
Pracując z dziećmi wymagającymi indywidualnego podejścia, dużego zaangażowania, kreatywności i wiedzy, nieustannie poszerzam swoje kompetencje poprzez udział w specjalistycznych kursach i szkoleniach. Posiadam kwalifikacje z zakresu:
-
Oligofrenopedagogiki – przygotowanie do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną,
-
Wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji dzieci z autyzmem,
-
Terapii metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
-
Terapii behawioralnej,
-
Kinezjologii edukacyjnej wg Paula Dennisona,
-
Stymulacji sensorycznej według programu SENSOR (PCTP),
-
Bilateralnej Integracji,
- Indywidualnej Stymulacji Słuchu metodą K. Johansena,
-
Metody Tomatisa® - konsultant poziomu 4
Ukończyłam również II stopień szkolenia z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej, co uprawnia mnie do samodzielnego diagnozowania zaburzeń SI, opracowywania indywidualnych planów terapeutycznych oraz prowadzenia terapii.
Brałam także udział w specjalistycznych szkoleniach, m.in.:
-
„Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno-motorycznymi”,
-
„Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard”.
Podejście terapeutyczne
W swojej pracy kieruję się przekonaniem, że każde dziecko jest wyjątkowe i niepowtarzalne, dlatego nie ma jednej uniwersalnej metody terapeutycznej. Efektywna pomoc wymaga podejścia integrującego różne techniki i metody – dopasowane indywidualnie do potrzeb i możliwości dziecka. Moim celem jest wspieranie dzieci w osiąganiu ich pełnego potencjału rozwojowego poprzez kompleksowe, empatyczne i skuteczne oddziaływania terapeutyczne.
Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego, gdzie ukończyłam magisterskie studia na kierunku pedagogika. Dodatkowo zdobyłam kwalifikacje logopedyczne, kończąc dwuletnie studia podyplomowe z logopedii.
Od ponad 25 lat pracuję z dziećmi i młodzieżą w różnorodnych placówkach edukacyjnych i terapeutycznych – m.in. w szkole podstawowej, przedszkolu, szkolnym ośrodku dla dzieci z niepełnosprawnościami, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Medycznym Studium Zawodowym.
W swojej pracy wykorzystuję szeroki zakres metod i podejść terapeutycznych. Ukończyłam liczne kursy i szkolenia, w tym:
-
Integracja Sensoryczna (II stopień),
-
Metoda Warnkego,
-
Kinezjologia Edukacyjna (II stopień),
-
Konstruowanie programów terapeutycznych i praca z dziećmi oraz młodzieżą z niepełnosprawnościami,
-
Terapia komunikacji u dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera,
-
Komunikacja alternatywna i wspomagająca (piktogramy, Metoda BLISS),
-
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
-
Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy,
-
Inne specjalistyczne szkolenia z zakresu wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnościami.
Praca z dziećmi to moja pasja. Każde dziecko traktuję indywidualnie, dostosowując metody pracy do jego potrzeb, możliwości i etapu rozwoju. Wierzę, że dzięki odpowiedniemu wsparciu każde dziecko może osiągać sukcesy i rozwijać swój potencjał.
Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie, gdzie zdobyłam tytuł magistra edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Od ponad 25 lat pracuję jako nauczyciel, a od 15 lat również jako diagnosta i terapeuta pedagogiczny oraz certyfikowany terapeuta ręki.
Praca z dziećmi to dla mnie nie tylko zawód, ale także codzienne wyzwanie i źródło satysfakcji. Wierzę, że każde dziecko, niezależnie od trudności, zasługuje na indywidualne podejście i profesjonalne wsparcie. Dlatego nieustannie poszerzam swój warsztat terapeutyczny, uczestnicząc w szkoleniach i kursach doskonalących.
W codziennej pracy wykorzystuję sprawdzone, samodzielnie wypracowane metody terapeutyczne, dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Techniki oraz pomoce terapeutyczne dobieram w taki sposób, aby wspierać rozwój funkcji poznawczych, emocjonalnych i ruchowych w atmosferze bezpieczeństwa i zaufania.
Jestem przekonana, że przy odpowiednim wsparciu większość dzieci z trudnościami edukacyjno-rozwojowymi może skutecznie rozwijać swój potencjał.