O nas
Eureka Centrum Diagnozy i Terapii Agnieszka Tchórz-Dytko
oraz Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna EUREKA
zajmuje się kompleksową pomocą dzieci i młodzieży. Każdy rodzic zaniepokojony rozwojem swojego dziecka może skonsultować to z grupą specjalistów.
OFERUJEMY ZARÓWNO POMOC:
- PSYCHOLOGICZNĄ
- PEDAGOGICZNĄ
- LOGOPEDYCZNĄ
- NEUROLOGOPEDYCZNĄ
- FIZJOTERAPEUTYCZNĄ
- REHABILITACYJNĄ
- ZABURZENIA SŁUCHU CENTRALNEGO
ORAZ TERAPEUTYCZNĄ W ZAKRESIE:
- INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
- METODY EEG BIOFEEDBACK (również dla Dorosłych )
- METODY SŁUCHU JOHANSENA. (również dla Dorosłych)
- METODA TOMATISA®
- METODY WARNKEGO
- TERAPIE GRUPOWE DLA DZIECI - TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Placówka współpracuje również z ALIMED w Mikołowie - psychiatra oraz otolaryngolog, którzy stanowią dopełnienie diagnozy funkcjonalnej dziecka.
Punktem wyjścia kierowanej pomocy jest pełna diagnoza, która jest podstawą planowanej terapii.
Wszystkie zajęcia są prowadzone w komfortowych warunkach. Terapia Integracji Sensorycznej jest prowadzona w specjalnie przystosowanych salach.
Centrum Diagnozy i Terapii specjalizuje się w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami w szczególności:
- zaburzeniami z spektrum autyzmu,
- zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
- zaburzeniami przetwarzania słuchowego
- zaburzeniami zachowania i emocji
A także:
- z dysharmonią w rozwoju psychoruchowym, w tym z upośledzeniem intelektualnym
- niepełnosprawnością ruchową
- sprzężoną niepełnosprawnością
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna EUREKA działa pod wpisem RSPO 127955 jako Jednostka Oświatowa zarejestrowana w krajowym rejestrze szkół i placówek oświatowych.
W Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej EUREKA można otrzymać opinię:
- objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu/szkole,
- o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej,
- potrzeby odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym,
- dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,
- specyficznych trudności w uczeniu się,
- w innych sprawach, niż określone w przepisach ustawy o prawie oświatowym, związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży, a wynikających z innych przepisów prawa, indywidualnych potrzeb klientów Poradni lub instytucji, których opinia Poradni jest konieczna ze względu na wypełnianie własnych zadań statutowych m.in. sądy, ośrodki opieki społecznej itp.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna posiada uprawnienia do wydawania opinii honorowanych przez szkoły, we wszystkich sprawach z jakimi zwróci się do poradni rodzic lub pełnoletni uczeń we wniosku. Poradnia wydaje również opinie psychologiczne lub psychologiczno-pedagogiczne!!!
Zapraszamy do kontaktu w celu umówienia terminu spotkania +48 690 955 089
+48 693 003 944
oraz zapoznania się z cennikiem Eureka CDiT - tutaj
Jestem absolwentką Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyłam 5-letnie studia na kierunku społeczna psychologia kliniczna oraz 3-letnie studia z zakresu socjologii.
Od początku studiów moje zainteresowania związane były z psychologią kliniczną, psychoterapią oraz psychologią rozwojową. Kształcąc się, równocześnie pracowałam jako terapeuta wspomagając rozwój dziecka z zaburzoną integracją sensoryczną. Od tego czasu pogłębiałam swoje zainteresowania z dziedziny diagnostyki i terapii dziecka.
Pracując z dziećmi, których problemy wymagają dużego zaangażowania, kreatywności oraz wiedzy, aktywnie realizuję szkolenia, kursy kwalifikacyjne, podwyższające efekt oddziaływań terapeutycznych. Posiadam przygotowanie w pracy z dziećmi z upośledzeniem umysłowym – oligofrenopedagogika.
Ukończyłam kurs z zakresu wczesnego wspomagania i edukacji dzieci autystycznych. Posiadam przygotowanie do prowadzenia terapii metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, terapii behawioralnej, terapii z kinezjologii mózgu Paula Dennisona, terapii stymulacji sensorycznej według programu „SENSOR” PCTP.
Ukończyłam II-gi stopień szkolenia: "Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej", dającego mi uprawnienia do diagnozowania zaburzeń integracji sensorycznej oraz konstruowania planu
i prowadzenia terapii integracji sensorycznej.
Miałam również okazję być na szkoleniach "Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno motorycznymi", "Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościamy w nauce- program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard".
Mam równiez kwalifikacje w prowadzeniu terapii Indywidualnej Stymulacji Słuchi K. Johansena, a także Bilateralnej Integracji.
W swojej praktyce terapeuty nauczyłam się, że trudno jest korzystać z jednej metody pracy. Dzieci są wyjątkowymi „pacjentami”, a ich problemy potrzebują złożonych form oddziaływania.
Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego magisterskich studiów na kierunku pedagogika oraz dwuletnich studiów podyplomowych na kierunku logopedia. Pracuję od 25 lat (szkoła podstawowa, przedszkole,szkolny ośrodek dla dzieci niepełnosprawnych, Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna, Medyczne Studium Medyczne). Ukończyłam kursy z zakresu: Integracji Sensorycznej II stopnia, Metody Warnkego, Kinezjologii Edukacyjnej II stopnia, Konstruowania programów i pracy z niepełnosprawnymi dziećmi i młodzieżą, Terapii komunikacji w autyźmie i zespole Aspergera, Komunikacji alternatywnej: piktogramy, Metoda Komunikacji Symbolicznej BLISS, Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz szkolenia z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń rozwoju mowy oraz innych dotyczących dziecka niepełnosprawnego.
Praca z dziećmi jest dla mnie dużym wyzwaniem zawodowym, dlatego stale poszerzam swój warsztat terapeutyczny poprzez różne formy doskonalenia zawodowego. Dzięki nim łatwiej mi poznać i zrozumieć ich problemy rozwojowe.
Godziny spędzone na szkoleniach oraz codzienna praca z dziećmi pozwalają mi na stosowanie w pracy terapeutycznej osobiście wypracowanych i skutecznych metod oddziaływania. Wykorzystywane przeze mnie techniki i pomoce terapeutyczne dostosowuję indywidualnie do potrzeb i preferencji każdego pacjenta.
Jestem przekonana, że większości dzieciom, które doświadczają problemów edukacyjno – rozwojowych można pomóc, jeśli zostanie udzielone im profesjonalne wsparcie.